Film Benedetta 2021

Benedetta (2021) – Dorințe divine și controverse lumești

Benedetta, în regia lui Paul Verhoeven, este un film care abordează temele complexe ale religiei, sexualității și ambiției umane, pe fundalul unei mănăstiri italiene din secolul al XVII-lea. Filmul îi are în distribuție pe Virginie Efira în rolul Benedetta Carlini, o călugăriță care are viziuni religioase și erotice, Charlotte Rampling în rolul stareței Felicita, Daphne Patakia în rolul Bartolomea și Lambert Wilson în rolul Nunțiului.
2021 | Categorie de vârstă: 18+ | 2 h 11 min. | Dramă, Biografie
Regia: Paul Verhoeven
Scenariu: David Birke, Paul Verhoeven
Distribuția: Virginie Efira, Charlotte Rampling, Daphne Patakia, Lambert Wilson, Olivier Rabourdin, Louise Chevillotte, Hervé Pierre.

Verhoeven este cunoscut pentru stilul său provocator, iar Benedetta nu face excepție. Filmul este o adaptare a cărții “Immodest Acts: Viața unei călugărițe lesbiene în Italia Renașterii” de Judith C. Brown, iar reprezentarea lui Verhoeven se distinge prin fascinația sa pentru corp, împletind adesea nevoile carnale cu iconografia religioasă. Acest lucru este evident în scene precum viziunile lui Benedetta despre Iisus și relația ei cu Bartolomea, care spulberă limitele dintre evlavie și dorință.

Filmul explorează noțiunea de corp ca fiind atât un vehicul pentru păcat, cât și un mijloc de a cunoaște extazul divin. Călătoria lui Benedetta, de la un copil vândut către mănăstire la o călugăriță care are viziuni mistice și o relație tumultoasă cu Bartolomea, evidențiază interacțiunea complexă dintre credință și sexualitate. Verhoeven folosește extreme fizice pentru a ilustra acest lucru, cum ar fi stigmatizarea lui Benedetta și viziunile ei despre Iisus, care sunt atât profunde, cât și controversate.

Cinematografia realizată de Jeanne Lapoirie prezintă un secol XVII relativ limpede, cu imagini atractive chiar și în scenele mai grotești. Coloana sonoră realizată de Anne Dudley alternează între muzica autentică de epocă și o partitură mai modernă, contribuind la îmbunătățirea atmosferei filmului.

Intersecția dintre sacru și profan în Benedetta: O explorare a credinței, sexualității și puterii

Pentru “Benedetta”, Verhoeven a scris scenariul împreună cu David Birke. Această colaborare evidențiază tendința lui Verhoeven de a aborda narațiuni provocatoare și complexe, care contestă normele și percepțiile societății, în special în ceea ce privește sexualitatea și religia.

Munca lui Verhoeven în “Benedetta” rămâne fidelă stilului său caracteristic. Filmul îmbină sacrul cu profanul, prezentând o narațiune care este în același timp o dramă istorică și o critică a instituțiilor și credințelor religioase. Narațiunea sa nu se bazează doar pe forța șocului, ci și pe explorarea unor aspecte mai profunde ale naturii umane și ale construcțiilor societale.

Reprezentarea vieții Benedettei în mănăstire, a experiențelor sale mistice și a relației sale cu Bartolomea, așa cum a fost imaginată de Verhoeven, oscilează între tărâmul extazului divin și cel al dorinței carnale. Această dihotomie este un semn distinctiv al operei lui Verhoeven, care explorează adesea extremele comportamentului uman și motivele și conflictele care stau la baza acestuia.

Scenariul său pentru “Benedetta” reflectă un interes profund pentru intersecția dintre religie, sexualitate și putere. Filmele lui Verhoeven, inclusiv acesta, sunt cunoscute pentru faptul că nu se feresc de conținutul explicit, ci îl folosesc pentru a îmbunătăți povestea și a sublinia elementele tematice pe care dorește să le exploreze.

În timp ce unii spectatori apreciază explorarea tematică bogată și complexitatea narativă a filmului, alții consideră că scenariul ar putea fi oarecum aglomerat și lipsit de concentrare.

Pe de o parte, filmul abordează în mod ambițios mai multe teme, inclusiv religia, sexualitatea, puterea și corupția din cadrul bisericii. Aceste teme se întrepătrund cu contextul istoric al mănăstirii din secolul al XVII-lea și cu parcursul personal al Benedettei Carlini. Complexitatea narativă adaugă profunzime filmului, dar îl poate face, de asemenea, să pară supraaglomerat .

Pe de altă parte, deși bogat în conținut și idei, filmul ar putea avea probleme cu focusul. Reprezentarea experiențelor mistice ale Benedettei, relația ei cu Bartolomea și dinamica politică și religioasă din cadrul mânăstirii sunt toate aspecte semnificative ale intrigii, dar uneori scenariul pare să piardă direcția, lucru datorat încercării de a acoperi prea multe aspecte în cadrul aceleiași narațiuni.

Total
0
Shares
Articolul anterior
Film The King’s Speech

The King's Speech – O poveste reală transpusă în artă cinematografică

Articolul următor
Mother's Day (2023 film)

Dzien matki (Mother's Day 2023): Eroism și suspans într-un thriller polonez de excepție

Alte articole interesante
Scena din filmul The Lost City

The Lost City. Filmul care te motivează să-ți trăiești aventurile imaginate

The Lost City – Orașul pierdut e unul dintre acele filme pe care le savurezi cel mai bine pe streaming și-ți aduce aminte fie de casetele video de pe vremuri, fie de acele producții cu care te-ai familiarizat pe TV. Îți trezește un sentiment de nostalgie, chiar dacă povestea e previzibilă. Vezi, totuși, actori ca Sandra Bullock, Brad Pitt sau Daniel Radcliffe.
Afis film Indiana Jones and the Dial of Destiny

Indiana Jones și cadranul destinului – O nouă saga

Cu siguranță cel de-al cincilea film al francizei Indiana Jones trezește sentimente puternice de nostalgie în rândul celor care sunt fani înrăiți ai aventurilor lui Indy. Deși o imensă dezamăgire la Box Office, după o investiție colosală de 300 de milioane de dolari în producție și nici mai mult, nici mai puțin de încă 100 de milioane în marketing, Indiana Jones 5 este, totuși, imaginea vie a longevității unei francize care are peste 40 de ani.